ZÁSADY KOMUNIKACE,

zásady komunikace s klientem a rodinou

 

Člověk se rodí do lidské společnosti. Již od narození jsme mezi lidmi - v rodině, ve škole, v zaměstnání apod. Nežijeme v izolaci od ostatních lidí, naopak ve stálém styku s nimi. Hovoříme o socializaci, jedinec „vrůstá“ do společnosti, učí se v ní žít a jednat. 

Jednáme a hovoříme s lidmi, nasloucháme jim, domlouváme se s nimi. Přicházíme s nimi do styku, ale i do sporů a konfliktů. Jde tedy o sociální komunikaci.

Komunikace je sdělování určitých významů v procesu přímého nebo nepřímého kontaktu. V tomto smyslu je komunikace základní složkou mezilidské interakce.

Sociální interakce je akce a reakce dvou lidí nebo lidí ve skupině. Komunikace je proces, během kterého působíme na druhé lidi, ovlivňujeme je, sdělujeme jim své postoje a prožitky, vztah ke skutečnosti, o které hovoříme.

Poskytujeme informaci druhému i o našem vztahu k němu, ale i o svých pocitech, očekávání, o našich hodnotách, motivech, cílech a přáních.

 

Působení, ovlivňování druhých může být:

  • verbální    
  • neverbální
  • přímé
  • nepřímé
  • záměrné
  • bezděčné

 

Naposledy změněno: pátek, 27. března 2015, 10.30