Tento modul slouží pro správu aplikace. Zajišťuje jednak prohlížení systémových logů, správu uživatelů, definici přístupových práv jednotlivých uživatelů a dále spouštění exportu databáze jako prostředku pro pravidelné zálohování databáze.

 

Menu administrace slouží konkrétně k:

 

·        definování uživatelů aplikace

·        modifikaci (úprava, výmaz, změna hesla) uživatelů aplikace

·        modifikaci vzhledu aplikace (uživatelské nastavení aplikace)

·        definici přístupu uživatele k jednotlivým objektům aplikace

·        přehledu o zpracovaných vstupních souborech

·        přehledu o zpracovaní jednotlivých jobů

·        přehledu o chybách ve vstupních souborech

·        prohlížení globálního logu aplikace

·        zálohy databáze aplikace

·        další administrační úkony spojené s provozem aplikace

·        odhlášení z aplikace

 

Nastavení aplikace

V rámci této položky v menu může uživatel přizpůsobovat vzhled aplikace a její funkce, jako je například velikost písma, grafů, způsob zarovnání hodnot v buňkách, maximální počet řádků na stránku apod.

Nastavení zůstává v platnosti i po odhlášení uživatele z aplikace a po přihlášení je aplikace vždy nastavena tak, jak si uživatel zvolil v tomto formuláři.

 

Scheduler

Job má několik základních vlastností:

 

·        Unikátní číslo zpracování (ID zpracování) – každému jobu, který je do scheduleru zaregistrován a naplánován ke zpracování je systémem scheduleru přiděleno unikátní číslo tzv. JOBID, se kterým potom scheduler dále interně pracuje.

 

·        Typ jobu

 

 V scheduleru existují 3 typy zpracování (jobů):

·        standardní job

·        job, který je zpracováván paralelně se standardním jobem-Paralelní job je vybrán okamžitě ke zpracování, scheduler již nečeká na jeho ukončení,  a spouští eventuelní následující standardní job.

·        job – časovým jobem se job stává v okamžiku, kdy je mu při definici zpracovaní nastaven čas spuštění

 

Menu scheduler zobrazí přehledovou tabulku, která obsahuje informace o všech jobech,uživatelem zaregistrovaných do systému. Každému uživateli aplikace jsou zobrazeny pouze ty joby, které sám naplánoval. S těmito joby může manipulovat, tzn. ručně spouštět, mazat, znovu plánovat, mazat jednotlivé soubory logů zpracování apod. Přehledy všech jobů a logů zpracování jsou k dispozici pouze vlastníkovi aplikace, jehož uživatelský přístup je sdělen administrátorovi aplikace.

 

Žurnál zpracování

Pomocí tohoto menu je zobrazena přehledová tabulka, která obsahuje informace o stavu zpracování vstupních souborů.

 

Chyby při zpracování souborů

Formulář je obdobný jako žurnál zpracovaných souborů ale v detailní tabulce zobrazuje chyby, které vznikly při zpracovávání souboru. Soubor, ve kterém byly nějaké chyby nalezeny, je pro snazší identifikaci podbarven červeně.

 

Export databáze

Export databáze slouží k uložení (exportu) celého databázového schématu aplikace – vlastníka aplikace - do externího souboru, který slouží jako záloha.

 

Soubory exportu databáze

Funkce slouží k uploadu souboru exportu databáze DWFNB-export schématu (uživatele) DWFNB.

 

Sql konzole

SQL konzole umožňuje administrátorovi aplikace spouštět SQL dotazy (inserty, update) přímo v dané databázi aplikace. Pomocí této konzole se tak dají zjišťovat podrobná data, nebo provádět odborné údržby a updaty v databázi.

 

Logy aplikace

Jedná se o funkci aplikace, pomocí které lze prohlížet soubory globálního logu aplikace, do kterého je zaznamenáván každý důležitý krok prováděný uživatelem nebo samotnou aplikací. Maximální velikost souboru logu aplikace je závislá na globálním nastavení aplikace při instalaci. Pokud je překročena maximální velikost souboru, je soubor logu přejmenován a logovaní pokračuje do souboru nového. Vlastní soubory lze pomocí formuláře prohlížet, ale i ukládat na lokální disk počítače.

 

Uživatelé

Formulář uživatelé slouží k definici, modifikaci, případně vymazání uživatelů v rámci aplikace. Můžeme tak definovat nové uživatele, kterým lze přidělit unikátní jména, heslo, kliniku a IČZ daného uživatele apod., či měnit nastavení a role stávajícíh uživatelů. V této položce menu můžeme také nálezt přehled všech existujících uživatelů.

 

 

Naposledy změněno: pátek, 22. července 2011, 17.03